CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 4, 2008

Think abaut your chosen profession. How might computer and software and enhance your productivity?Describe several ways in which you see software changing of affectng your profession.
JAWAPAN:
Kelahiran komputer telah membawa banyak perubahan dan faedah kepada sektor perdagangan. pejabat dan organisasi tradisional yang masih menggunakan peralatan serta jentera rekaan teknologi lama kini hanya menuggu-nunggu masa untuk mengakhiri riwayat masing-masing. ada juga pejabat dan organisasi yang tidak seharusnya menunggu sedekian lama untuk memodenkan tempat kerja masing-masing dengan alat-alat teknologi baru. mesin taip bercorak mekanikal telah diambil oleh tapan kekunci mesin taip elekpronik atau papan kekunci mikrokomputer atau terminal. fail-fail simpanan bercorak sampul atau kepingan kertas telah di ganti dengan media simpanan pita, atau cakera magnet, cakera liut dan cakera keras.
Bank-bank pun tidak tertinggal dari segi penggunaan teknologi komputer untuk menguruskan segala aktiviti=aktiviti dan pentadbiran mereka. Pada masa kini teknologi baru telah membolehkan bayaran dan simpanan luar oleh penyimpan wang di bank berkenaan diuruskan dan dikawal oleh komputer. Dengan wujudnya microcip, 1 revolusi dalam penggunaan komputer telah dilahirkan melalui rekaan mikrokomputer atau kemputer peribadi didalam pejabat terdapat banyak kemudahan komunikasi untuk menyimpa, menghanta, menerima, dan menukar maklumat hal laju kecekapan yang tinggi.
Kemudahan teknologi komputer dan alat-alat bersangkutan dengannya membolehkan masalah teknikal dan perkembangan serta kemajuaan dalam sesuatu dalam organisasi di selesaikan. satu lagi teknologi baru ini kepada pejabat ialah penubuhan 1 uinit komputer yang memerlukan 1 bilik khas untuk kegunaan unit ini.